2014. május 10., szombat

Olvadó csokoládétorta - Paleo

Megint Esztimnek kedveskedtem ezzel a tortával, mert igazán megérdemli, amilyen kitartóan figyel arra, hogy Palos ételeket egyen. Mi is megkóstoltuk és cseppet sem érződött rajta, hogy más lenne mint a hagyományos társai. Bátran készítsétek el és a sok finom epret, málnát se sajnáljátok mellőle tálaláskor, nekem sajnos most nem volt. :)
A recept eredetije Nyamm Zsófitól van, és nem csak engem bűvölt el a lágyan elterülő csokoládé látványa! :)



Hozzávalók egy 18 cm-es tortaformához:
  • 100 g cukormentes étcsokoládé
  • 150 g vaj
  • 140 g nyírfacukor (nem paleozóknak150 g fehér kristálycukor)
  • 2 evőkanál holland kakaópor
  • 1 teáskanál vaníliakivonat
  • 3 tojás
  • 50 g tápióka keményítő (nem paleozóknak sima liszt)
  • 50 g mandulaliszt (nem paleozóknak sima liszt)

Elkészítés:
  1. A sütőt előmelegítjük 180 fokra.
  2. A csokoládét, a vajat, a cukrot és a kakaóport gőz felett megolvasztjuk és kicsit hűlni hagyjuk, majd hozzákeverjük a vanília kivonatot, a tojásokat és végül a lisztet is.
  3. A kapcsos tortaforma (18 cm-es) alját kibéleljük sütőpapírral és a tésztánkat beleöntjük.
  4. 20-25 perc alatt megsütjük, akkor érdemes kivenni mikor a külső 2-3 cm már szilárd, a belseje pedig lágy. A formában még úgyis sül egy keveset és másnapra már nem folyós, hanem krémes állaga marad a tortának. Máskülönben száraz és élvezhetetlen lesz!
 

 Jó étvágyat!

...megint pár szép fotó tőlem...
 
 
 
 

12 megjegyzés:

  1. Gyönyörű lett! Ahogy folyik ki belőle a csokoládé.... nincsenek rá szavak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is nagyon tetszik, örülök, hogy Te is így gondolod! :) Köszönöm!

      Törlés
    2. Mikróba is készithetò?

      Törlés
  2. Az olvadó csokitortádtól elolvadtam a fotelben... Mennyire guszta! Ha a szomszédod lennék, máris becsengetnék...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszti, én pedig rohannék ajtót nyitni! :D Köszi!!

      Törlés
  3. Milyen gyönyörű fotók! :) A torta is csodás, nagyon guszta az olvadozó csokival! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon csábító, ahogy folyik ki belőle a csoki:) Én miniben sütöttem ilyet, nagyon finom. A képeid is nagyon szépek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, tényleg nagyon jól sikerült mind külsőre, mind ízre! :)

      Törlés
  5. Ez valami eszméletlenül gusztán néz ki. Ilyesmit még csak tévében láttam, még soha senki sem csinált az ismeretségi körben és én sem próbálkoztam. Nekem jó lenne a nem paleós verzió is :-) és valami tök egyszerű alapanyagokból, mert ha egy receptben ilyen érdekes dolgok vannak, mint nyírfacukor, akkor azt garantáltan nem csinálom meg. Jajj, csurog a nyálam. :-) üdv

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Flögi, ne félj ezt hagyományosan is elkészítheted és garantáltan ilyen lesz. A receptben ott van, hogy mit használj xilit és a többi különleges hozzávaló helyett! :) Remélem kipróbálod! :)

      Törlés
  6. Mindenkinek ízlett, 22 percnél már nem folyós, de finom, fagyi is volt hozzá.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...