2014. május 23., péntek

Diós habos csiga

Ezt a csigát a kókuszhabos iránti rajongásom szülte, mert amikor elkészült már tudtam, hogy lesz pár variációja annak ahogy elkészítem. Aztán anyu mesélte, hogy a nagybátyám felesége, sütött diós verziót, így én is kipróbáltam és egyszerűen abbahagyhatatlan. Mami (férjem anyukája) odáig volt tőle!!! :)) Van még pár ötletem amiket kipróbálok majd.

 
 
 
Hozzávalók a tésztához:
  • 450 g liszt
  • 250 g vaj
  • 4 tojás sárgája
  • 3 evőkanál cukor
  • 20 g élesztő
  • 4 evőkanál tej
  • 2 evőkanál tejföl
  • csipet só

Töltelékhez:
  • 4 tojás fehérje
  • 300 g porcukor
  • 100 g darált dió
 

 Elkészítés:
  1. A hideg vajat lereszeljük a a sajtreszelőn és 20 percig puhulni hagyjuk.
  2. Az élesztőt, a cukorral langyos tejben felfuttatjuk.
  3. A vajat a liszttel, cukorral, sóval elmorzsoljuk, hozzáadjuk az élesztős tejet, a tojássárgákat és a tejfölt, majd tésztát gyúrunk.
  4. A munkapulton könnyebben összeállítható.
  5. 3 részre osztjuk és a hűtőbe tesszük amíg a habot elkészítjük.
  6. A sütőt 180 fokra előmelegítjük, a gáztepsit és még egy másik tepsit sütőpapírral bélelünk.
  7. Gőz felett a cukorral kemény habot verünk.
  8. A gőzről levéve beleforgatjuk a darált diót.
  9. A tésztákat egyesével vékony téglalap alakúra nyújtjuk és a krém egyharmadával megkenjük.
  10. Óvatosan rúdba feltekerjük és kb. 1-1,5 cm-es csigákat vágunk és a sütőpapírra sorakoztatjuk őket. A többi tésztával is elvégezzük az előbbi műveleteket.
  11. 180 fokon kb. 15 percig sütjük. Sűrűn nézzünk rá, nehogy megbarnuljon, de azért átsüljön. A sütőből kivéve még percekig úgyis sül a tepsiben.
    Porcukorral meghintve kínáljuk.
 
Jó étvágyat!

11 megjegyzés:

  1. Ezt én is nagyon szeretem. A nagymamám készített ilyen habos csigákat, volt amikor hájas tésztát töltött ezzel a töltelékkel. Nagyon csinoskák lettek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Janka, én imádom ezeket a sült habos apró sütiket, bármilyen tésztában vagy töltelékkel. :)

      Törlés
  2. Az én mamám a fele mennyiségből diósat, a másikból kókuszosat készített. Én mindkét verziót imádom! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem tudok választani, komolyan mondom!!! Köszi! :)

      Törlés
  3. Ilyet a mamám is szokott készíteni, egyszerűen imádom! :) Nagyon guszták lettek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Csigabige, el sem tudom képzelni, hogy valaki nem szereti! :)

      Törlés
  4. Egyetértek Mamival (pedig nem is kóstoltam), nagyon finomak lehetnek ezek a guszta kis csigák! :) Jó ötlet volt dióval készíteni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka érdemes kipróbálni nekem az állandó receptek között van! :)

      Törlés
  5. Nem sütöttem még ilyen habos csigát. Valahol láttam mákkal is. Minden esetre nagyon guszták!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszti akkor pótold, mert ezt nem szabad kihagyni! Köszi! :)

      Törlés
  6. Kókusszal is, dióval is finom sütemény. Még nem találkoztam ellenben mákkal töltöttel. Legközelebb mindhárom töltelékkel készítem el! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...