2013. január 26., szombat

Túróhabos és lekváros-mákos kalács

 Nagyon ki voltam éhezve már egy kis kelt tésztára, ugyanis egész télen nem sütöttem, pedig hogy készültem rá, rengeteg tervem volt. Nem baj, most pótoltam, és mivel nem kevés mákom maradt az ünnepekről, meg még egy csomag túró is árválkodott a hűtőben, így a töltelék eldöntött volt. :) Süssetek Ti is, mindegy milyen formában és töltelékkel, mert itt nem lehet hibázni, mindig finom lesz! :) Ja, és mert télen ilyen melegítő ételeket kell enni, erre van szüksége a szervezetünknek és a lelkünknek! :)



Hozzávalók:
  • 500 g liszt
  • 3 dl tej
  • fél csomag (25 g) élesztő
  • 3 tojássárgája
  • 3 csapott ek. kristálycukor (kb. 70 g)
  • 3 evőkanál olaj

Túrós töltelék:
  • 500 g túró
  • 2 tojásfehérje
  • 6 evőkanál cukor
  • 2 evőkanál tejföl

Mákos töltelék:
  • 200 g mák
  • 100 g kristálycukor (a mákkal együtt daráljuk)
  • 2 evőkanál lekvár, nálam körte, de bármilyen megteszi
  • 2 evőkanál méz
  • 2 csapott evőkanál darált háztartási keksz
  • 1 dl tej
  • A rudak kenéséhez 1 tojássárgája vagy a maradék 1 tojásfehérje
Nem fotóztam rögtön a rudakat így a túrós kicsit összeesett,
de attól még nagyon szép! Nem?

Elkészítés:
  1. A lisztet a dagasztótálba tesszük, a közepébe egy kis mélyedésbe teszünk a cukorból 1 evőkanállal rámorzsoljuk az élesztőt, felöntjük langyos tejjel és hagyjuk 10 percig felfutni.
  2. Ha az élesztő felhabzott, hozzátesszük a többi hozzávalót és tésztát dagasztunk, majd egy órát kelesztjük.
  3. A mákot a cukorral kávédarálón ledaráljuk.
  4. Egy lábosba tesszük a többi hozzávalóval és egy kicsit összefőzzük-olvasztjuk, majd félretesszük hűlni.
  5. A megkelt tésztát lisztezett felületen átgyúrjuk és letakarjuk míg a túrókrémet összeállítjuk.
  6. A túrót 3 evőkanál cukorral és a tejföllel krémesre keverjük.
  7. A tojásfehérjéket a maradék 3 evőkanál cukorral kemény habbá verjük, majd fakanál segítségével, összeforgatjuk a túróval.
  8. A tésztát kétfelé vesszük, az egyiket  túróval töltjük, úgy hogy a tetején hagyjuk üresen az 1/4-ét, azért, hogy tekeréskor a dús töltelék ne folyjon ki.
  9. A tekerést a két oldalának felhajtásával indítsuk így a végein sem mászik ki a töltelék sütés közben.
  10. A másikat mákkal kenjük meg és hasonló módon csavarjuk fel.
  11. Sütőpapiros tepsibe egymás mellé helyezzük a rudakat és letakarva fél órát kelesztjük.
  12. A sütőt előmelegítjük 190 fokra.
  13. Fél óra elteltével lekenjük a tojással majd szép pirosra sütjük.
  14. Mikor kivettük a sütőből, forró tejjel átkenjük, letakarjuk egy konyharuhával és hagyjuk hűlni.
Jó étvágyat!

18 megjegyzés:

  1. Az a vastag töltelék hmmm:) Nagyon guszta, meg is kívántam! Ez tényleg kényezteti a lelkünket:))

    VálaszTörlés
  2. Csodálatosak lettek, nem is tudom melyikkel kezdeném a kóstolást szívesebben....az a túróhab, hmmmm....a mákot meg imádom! :-P Elmentve! :)

    VálaszTörlés
  3. Mindkét kalácsod nagyon fincsi lehet! Nagyon jól néznek ki, én is rég sütöttem már kelt tésztát...

    VálaszTörlés
  4. Igazi finomság mind a kettő!!!!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépek lettek, és bár a mákot is szeretem, most mégis a túrósból kérnék, nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
  6. Pont így voltam én is. Rég sütöttem keltet, pedig itthon nagyon szeretik. Általában hétvégén szoktam, mert akkor együtt reggelizik a család. Most is sütöttem, csak még nem tettem fel...Nagyon guszták a kalácsok!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszta kelt kalácsok:) Bár a nagyim vasárnaponként a kettő mellé,még diósat is készített,amikor még jól bírta magát.Igazi fatüzelésű kályha (masina)sütőjében sütötte,mint minden mást.Az volt ám az igazi-de hol van az már!!

    VálaszTörlés
  8. Szép tekercsek, nagyon szépeket sütsz, ügyes vagy! Sajnos nekem nincs ilyen indíttatásom, hogy ripsz-ropsz nekilássak sütit sütni :D, max havi 1x

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is csak havi 1x kéne! :) Most heti 1-re csökkentettem, már ez is valami! :)

      Törlés
  9. Egyik jobb lehet, mint a másik! A mákos töltelék felkeltette az érdeklődésemet, ugyanis keresem a módját, hogy megszerettessem a családdal.

    VálaszTörlés
  10. Nagyon hálás dolog a kelt tészta készítés, finom, laktató, bármivel tölthető! Csodásak lettek!

    VálaszTörlés
  11. Nyámi! :) Én kevés mákosat ettem, abból kérek egy szeletkével :)

    VálaszTörlés
  12. Jól néznek ki a kalácsaid,lehet hogy egyik "szabadnapomon" neki állok,és sütök,van mákom is,túróm is!

    VálaszTörlés
  13. Köszönöm szépen Nektek a kedves megjegyzéseket!
    Ahogy Vicuska is írja, a kelt tészta tényleg nagyon hálás, mert sokoldalúan felhasználható és mindenki szereti! :)

    VálaszTörlés
  14. Istenem ez a kép, ez a recept. :) Na ezt gyorsan ki kell próbálni!!!
    Gratulálok ehhez a szép bloghoz.Nagyon tetszik.Én most találtam rá.
    És azt hiszem ide járós leszek :) Szép napot és további sok sikert :) Kati

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati az ilyen kedves szavakért érdemes csinálni! Örömmel látlak, próbálj ki bármit ami megtetszik!
      Köszönöm szépen! :)

      Törlés
  15. Szia Barbi!
    Gyönyorűek és azonnal meg is sütnem őket.
    Külföldön élek és itt nincs tejföl :(
    Mit javasolsz helyette?
    Köszönöm!
    Fanni

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...